AANGEPASTE OPENINGSTIJDEN  |  Rond de feestdagen hanteren wij aangepaste openingstijden

Veelgestelde vragen

Hier vind je veel gestelde vragen én de antwoorden. Heb jij een andere vraag? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, wij helpen je graag verder.

Particulier

Ik ga een andere auto kopen, hoe kan ik dit op mijn verzekering wijzigen?

Je kunt online het formulier invullen of je wijziging telefonisch aan ons doorgeven via 088 – 78 66 200.

Ik ga met pensioen, waar kan ik nu al op letten

Dat ligt aan je wensen; wij kijken graag samen met jou wat je wensen zijn en welke route je nu al kunt bewandelen om met een gerust hart met pensioen te kunnen gaan. Plan daarom gerust een gesprek met ons in.

Ik ga op vakantie, waar moet ik op letten

Heb je al een reisverzekering? Kijk dan wat je dekking is en of die geldt voor de plek waar je heen gaat. Heb je nog geen reisverzekering? Sluit deze dan eenvoudig af . Je kunt ons ook even bellen, dan kijken we er samen naar.

Ik heb schade, wat moet ik doen?

Meld je schade online of bel met een van onze medewerkers op 088 – 78 66 230.

Ik wil een andere woning gaan kopen, welke mogelijkheden heb ik?

Een andere woning heeft gevolgen voor je huidige hypotheek óf je moet voor het eerst een hypotheek afsluiten. Neem contact met ons op via 088 – 78 66 2320 en we kijken samen wat je mogelijkheden zijn.

Ik wil een rekening afsluiten bij de RegioBank. Kan dat?

Jazeker, dat kan. Maak hiervoor een afspraak met een van onze medewerkers via 088 – 78 66 200.

Ik wil mijn leegstaande woning gaan verhuren, hoe zit het met de verzekering?

Het verhuren is vaak gewoon mee te verzekeren. Plan een adviesgesprek in en dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Kan ik mijn premie in termijnen betalen

Ja, dat kan. Vaak is het mogelijk om de premie maandelijks te betalen, meestal dan wel verplicht via automatische incasso. Wij kunnen dit voor je regelen.

Mijn kind gaat op kamers, kan ik dit verzekeren?

Ja, dat kan. Je kunt bij je inboedelverzekering een verzekering afsluiten voor de inboedel van je kind. Neem even contact met ons op en wij regelen het voor je.

Mijn kind wordt 18 jaar, verandert er dan iets in onze verzekering?

Jazeker, vanaf 18 jaar moeten kinderen een eigen ziektekostenverzekering afsluiten. Dat kan online of bel even met ons.

Ons kindje is geboren, wat betekent dit voor mijn verzekeringen?

Kinderen zijn vaak meeverzekerd, dan moeten ze wel aangemeld zijn. Neem contact met ons op, dan kijken we wat er aangepast moet worden en dan regelen we dit voor je.

Zijn mijn huisdieren ook meeverzekerd?

Ja, huisdieren zijn meeverzekerd op je aansprakelijkheidsverzekering.

Zakelijk

Een van mijn medewerkers is ziek. Wat nu?

Is er een medewerker ziek? Je kunt eenvoudig ziek- of herstelmeldingen van medewerkers doorgeven via het portal van de verzuimverzekering. Kom je er niet uit of heb je hulp nodig? Bel dan 088 – 78 66 230 of mail via zakelijk@summa.nl.

Hoe kan ik de wijze van correspondentie die ik ontvang wijzigen?

Je kunt zelf aangeven of je correspondentie liever per post of per mail ontvangt. Stuur een e-mail naar zakelijk@summa.nl met de keuze en wij passen het voor jou aan.

Ik ga een bedrijf opstarten, waar moet ik rekening mee houden?

Laat je vooraf informeren over de risico’s en zaken waar je als ondernemer mee te maken kunt krijgen. Welke risico’s dat precies zijn, is volledig afhankelijk van het bedrijf dat je wilt starten en het al dan niet aannemen van personeel. We helpen je dan ook graag persoonlijk, want door jou te leren kennen, kunnen we jou optimaal helpen.

Ik heb een tijdelijke werknemer/vakantiekracht in dienst. Moet ik diegene verzekeren voor loondoorbetaling bij ziekte?

Bij ziekte dient de werkgever het loon door te betalen. Het is daarom verstandig om de medewerker aan te melden op de verzuimverzekering via de portal van de verzekeraar. Heb je hulp nodig? Bel ons op 088 – 78 66 230 of mail via zakelijk@summa.nl.

Kan ik bij jullie een zakelijke bankrekening openen?

Ja, dat kan. We kunnen dit voor je regelen via de Regiobank. We kunnen ook een spaarrekening voor je openen. Dit kan alleen in combinatie met een betaalrekening.

Welke kentekens van werk- en landmateriaal moet ik aanmelden bij de RDW?

Op de website van het RDW staat een tool waarmee je kunt bekijken welke voertuigen kentekenplichtig zijn.

Vraag een adviesgesprek aan

Je zit nergens aan vast. Wij horen gewoon graag wat er bij je speelt en waar we bij kunnen helpen. Hopelijk tot snel!

Neem contact met ons op

Of kom langs op één van onze locaties

Wist je dat we meerdere vestigingen hebben verspreid over Noord-Brabant en Limburg. Zo is er altijd een vestiging bij jou in de buurt. Bekijk waar onze vestigingen zitten