Schade
Schade oplopen is altijd vervelend. Hoe groot de schade ook is, wij helpen je graag bij het verhelpen ervan. Je kunt je schade melden via ons online schadeformulier óf neem telefonisch contact op, dan ondersteunen we jou graag.
Ben je betrokken bij een aanrijding? Via ons downloadplein kun je het Europees Aanrijdingsformulier vinden. Alle betrokkenen dienen de voorzijde in te vullen; jij bent de enige die de achterzijde invult. Natuurlijk ondersteunen we je daar graag bij, als je dat fijn vindt. TIP: bewaar het originele exemplaar hiervan altijd goed tot na de volledige afwikkeling van de schade.
Heb je lichamelijke klachten? Neem dan altijd contact op met je huisarts!
Autoschade?
Om jou zo snel mogelijk te kunnen helpen, hebben wij afspraken gemaakt met verschillende autoschadeherstelbedrijven. Kijk op de achterzijde van je groene kaart om te zien welk bedrijf voor jou aan de slag gaat. Twijfel je? Neem gerust contact met ons op, wij helpen je graag verder.
Wil je gebruik maken van een bij ons aangesloten hersteller? Bel dan 088-78 66 200 of mail naar schade@summa.nl. Wij ontzorgen je volledig.
- Gratis haal- en brengservice. Je auto wordt bij je thuis of op je werk opgehaald en er wordt gratis een vervangende auto geregeld zo lang als je eigen auto bij de hersteller is.
- Verlaagd eigen risico of voorkomen van een verhoogd eigen risico.
- Geen intakegesprek, dus je hoeft zelf niet langs de reparateur.
- Garantie op de herstelde schade.
- De herstelkosten worden direct aan de hersteller overgemaakt, je hebt er zelf geen omkijken naar.
Iedere verzekeraar kent zijn eigen netwerk van schadesturing en eventuele gevolgen v oor je eigen risico wanneer je besluit om niet naar een aangesloten hersteller te gaan. De achterliggende verzekeraar van je autoverzekering kun je terugvinden op je groene kaart. Hieronder kun je zien hoe verschillende verzekeraars omgaan met schadesturing:
Een andere hersteller inschakelen?
Wil je geen gebruik maken van een bij ons aangesloten hersteller? Dat kan. We zullen dan in veel gevallen een expert in moeten schakelen. Tot een schade van € 500,- is het voldoende om foto’s door te sturen samen met een offerte en schadeformulier. Bij een schade boven € 500,- vragen we je om met ons telefonisch contact op te nemen. Houd dan de volgende gegevens bij de hand:
- Adresgegevens reparateur.
- Datum waarop onze expert de schade kan opnemen.
Houd rekening met het volgende:
- Vaak heb je een verhoogd eigen risico.
- Je hebt geen recht op gratis vervangend vervoer.
- Wij kunnen de kwaliteit van de reparateur niet waarborgen.
- Vaak moet je een bezoek brengen aan de reparateur voor een intakegesprek, het brengen van je auto én het ophalen ervan.
Ruitschade?
We werken samen met Autotaalglas en Van Mossel Autoschade Groep. Je kunt het direct bellen en hoeft geen aparte schademelding bij ons te doen.
- 0800 08 28 – Autotaalglas
- 088 087 01 50 – Van Mossel Autoschade Groep
Autopech?
Sta je ergens stil? Kijk voor het pechhulpnummer op je groene kaart. Geen groene kaart bij de hand?
- 0031 20 651 51 51 – SOS International (ASR)
- 0031 71 364 18 49 – Eurocross International (Avéro)
- 0031 88 001 12 90 – VHD Alarmcentrale (Ansvar)
- 0031 20 851 22 94 – Allianz Global Assistance
- 0031 88 663 33 33 – Nationale Nederlanden Alarmcentrale
- 0031 20 592 91 18 – Allianz Nederland
- 0031 20 651 59 89 – MS Amlin Alarmcentrale
Hulp nodig bij het invullen?
Daar helpen we je graag bij uiteraard. Neem telefonisch contact op om het schadeformulier samen door te nemen. Wij vullen het dan voor je in.