Kinderrekening openen RegioBank
Met JongWijs betaal- en spaarrekening kun je jouw kind financieel vaardig maken. Het leert slim sparen en verstandig geld uitgeven, terwijl jij als ouder praktische tips krijgt die passen bij de leeftijd van je kind.
Een kinderrekening van Regiobank groeit mee met jouw kind
JongWijs groeit uit tot de complete betaal- en spaarrekening voor je kind. Het begint met een spaarrekening tot je kind de baas is over je eigen geld.
- 0 – 4 jaar
De start van het openen van je kinderrekening. Zet regelmatig een (klein) bedrag op de spaarrekening van jouw kind.
- 4 jaar: muntenteller cadeau
Eerste kennismaking met écht geld. Je kind krijgt een muntenteller cadeau. In deze spaarpot rolt het geld vanzelf in het juiste vakje.
- 8 jaar: jeugdpas
De JongWijs Betaalrekening, inclusief jeugdpas wordt geopend. Hierbij kan je een weeklimiet instellen. Je kan de pas aanvragen via je zelfstandig adviseur. Ook mag je kind nu geld overmaken tussen eigen betaal-en spaarrekening.
- 12 jaar: betaalpas
De Jeugdpas wordt nu een betaalpas met standaardlimiet in plaats van het weeklimiet. Daarnaast kan jouw kind nu alle functies binnen het bankieren van Regiobank gebruiken. In de app én op Mijn Regiobank.
- 14 jaar: mobiel bankieren
Rond deze leeftijd heeft jouw kind waarschijnlijk een smartphone. Je kan op dit moment mobiel betalen.
- 18 jaar: Jongerenbetaalrekening
Je kind is nu baas over eigen geld. JongWijs gaat over in de jongerenbetaalrekening
Kinderrekening inzien
Je kunt altijd de rekeningen van je kind inzien via je eigen Mijn RegioBank of de RegioBank app, zodat je een goed overzicht hebt van inkomsten en uitgaven.
Kinderrekening openen?
Wil jij graag een rekening openen voor je kind? Of heb je nog vragen? Onze onafhankelijke adviseurs staan voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden of om je te helpen om een kinderrekening te openen. > KLIK HIER voor meer informatie
RegioBank: Klantvriendelijkheid voorop
RegioBank is voor de zevende keer op rij door de Consumentenbond uitgeroepen tot een van de top 3 meest klantvriendelijke banken in Nederland. In het jaarlijkse panelonderzoek van de Consumentenbond in september 2022, waarbij 14.000 consumenten werden ondervraagd, beoordeelden klanten ons met een 9,5 voor algemene tevredenheid.